søndag 21. oktober 2012

Hus i hus

Fredag kom første levering av Kähler til lageret. Dekoratøren satte eskene på plass i hyllene og klarte ikke å dy seg, han måtte ha med et av hvert Urbania-hus hjem til keiserleiligheten. Det er mye keiserne har lyst på fra egne lagerhyller, men man kan jo ikke ta med seg alt man har lyst på. Så lenge det ikke er lyshus man får litt hjertebank av å se på.


Urbania består av fire forskjellige hus, alle med temmelig stram grafisk form. De kommer til liv med en gang man tenner lys i dem, og sammen blir de en fin liten by. Keiserene har hatt byen sin først på salongbordet og nå i kveld ble det flyttet opp i høyden på det gamle skapet. Skapet har rommet mye opp gjennom årene siden Dekoratørens tippoldefar laget det, men en by har det nok aldri hatt på toppen.


Kanelhusene fra Oi Soi Oi er blant de mest besøkte varene i nettbutikken, det til tross for at de ikke er lagt ut ennå. Keiserne hadde en plan om å blande disse kanelhusene med Urbania-hus, men det blir neppe kanelhus igjen til dem selv. Det dukker nok opp andre ting fra julekassene i kjelleren, det er jo ikke sånn at guttene i andre starter på scratch når det kommer til julepynt...


Riktig god søndag alle sammen, husk å støtte TV-aksjonen og Amnesty!
Dekoratøren

4 kommentarer:

  1. Sukk så mykje fint dåke har tatt inn altså! No er det ikkje berre putene eg må kjøpa, eg er vel kanskje for sein til å sikra meg dei putene alikevel. Jaja... Men den byen der, lekker smekker! Ein skulle hatt større hus og større lommebok :-)

    SvarSlett
  2. Nå var det en god stund siden jeg har satt igjen et avtrykk hos dere. Så flott leiligheten har blitt! Grattis med nettbutikk, nå skal jeg ta en tur inn å se.

    Ønsker dere og minstedamen en fin, ny uke!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  3. Urbania husene er bare så lekre! Hvis jeg hadde hatt litt bedre plass, skulle jeg hatt alle sammen.

    SvarSlett
  4. Hei gutter, så koselig å møte dere på Stiklestad! :) Jeg har ikke fulgt dere fast før, men det gleder jeg meg til å gjøre fremover. Dere ligger nå i bloggrollen! :)

    Lykke til med butikkne, gleder meg til å følge dere. OG de lyshusene er så fine, jeg har to av de!

    Klem fra Levanger

    SvarSlett