mandag 5. mars 2012

Grønt, andre forsøk.

I påskeferien i fjor passet Dekoratørmams på to fine planter for guttene. Hun voktet dem med livet som innsats, og de var like grønne da guttene kom hjem. Så gikk det to uker og da var alt det grønne vekk. Med friskt mot satser guttene på nytt, denne gangen med tre planter. Samme antall som samlingen av gamle lassi-beger teller, og det er i disse plantene har havnet. Nå står de sammen med St.Markus i det ene stuevinduet, kanskje han passer litt på dem han også.


Helgen forløp seg som høydehustrening for påsken, det er viktig la kroppen få nok tilvenning. Det er jo en tid for store matinntak, påsken. I tillegg til besøk av Himmelguttmams og Fille-tant'n rakk guttene å feire Mors åttiårsdag. Ikke småtteri til helg altså, og festen er ikke over. Det er kake igjen i kjøleskapet. Himmelgutten har snart runddag, så det ble feiret litt på forhånd denne helgen...



Mandag kveld er ikke en virvelvind av energi her i andre. Himmelgutten ligger til lading på soverommet og valpen snorker under vedovnen. Det tok på med besøk!

Dekoratøren

6 kommentarer:

  1. Sånn herlig blomst/plante bare MÅ jeg ha i vinduet her hjemme. Jeg digger den! Men hva heter den og hvor får jeg tak i sånn. Den lokale blomsterhandleren har dem ikke..

    Klem Madelén

    SvarSlett
  2. Lekker plante, hva heter den? Hvor selges den?

    :)

    ha en flott kveld!

    SvarSlett
  3. Så snygga, men så svåra- mina bara dör;) Kram

    SvarSlett
  4. Fint plantetips! Desse må eg prøve å få tak i... nydelige i lassibeger!

    SvarSlett
  5. Kjempefine bilder, gir skikkelig vårfølelse <3 Og nei, det er ikke mye energi å hente her i heimen på en mandag heller :p Godt det er tirsdag snart...

    SvarSlett
  6. Slenger meg på resten her, plantene var kjempefine! Jeg vil også vite hva de heter;) Høres ut som dere har hatt en kjempedeilig helg, mye fint å feire:) Ha en herlig tirsdag, håper energien er på topp idag. Klem og smil:)

    SvarSlett