tirsdag 2. august 2011

Ekkelrødfarget pinnestol, farvel

Guttene har sjelden vanskelig for å finne nye ting til leiligheten. Nå som de har to er det ikke akkurat mindre vanskelig. Under en av forrige måneds utallige turer innom Fretex dukket det opp en stol av sorten Dekoratøren kaller "ekkelrødfarget pinnestol". Himmelgutten var klar i sin sak - den skulle med hjem. Til kr 65,- var jo risikoen ikke enorm.


"Ekkelrød", eller supperød om du vil, er ikke en av Keisernes favorittfarger. Planen med stolen var dermed å male den i en annen farge. For halvannet år siden malte Dekoratøren en Ikea-krakk i en farge som guttene fikk laget på bestilling. Den fine "aqua"-fargen på Casagent-serviset måtte jo få pryde mer enn kopper og kar. Fargen gjorde seg meget godt på krakken, og det var nå naturlig å la stolen fra Fretex få samme farge.



Himmelgutten har dermed hatt en kveldssyssel den siste uken. Ganske så koselig har det vært å se "ekkelfargen" forvandle seg til en herlig mintfarge. Stolen er nesten ikke til å kjenne igjen. Selvom første møtet med stolen var noe anstrengt for Ella, har guttene stor tro på at begge parter vil slå seg til ro som romkamerater med tid og stunder.


En kjapp makeover på stolen slo an, og nå kan det hende at den får glede av å være en av stolene på spisestuen i nyleiligheten. Planene for Keisernes nye leilighet er store, og kildene for mang et blogginnlegg fremover er enorme. Oppussingsbonanza kan dermed erklæres åpnet.

Ha en fortreffelig aften!
Himmelgutten

24 kommentarer:

  1. Finfint!!Ja, litt mere dere denne fargen!! Forvandling fryder!!

    SvarSlett
  2. Herlig farge!! Matcher til og med med go'hunden.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  3. Åh, jeg liker den nye fargen. Kjempefin!
    Nå er jeg spendt på trekkningen. Det blir superspennende :-)

    SvarSlett
  4. Liker både fargen og stolen, for jeg har en nesten helt lik hi, hi.
    Lykke til med alle kommende prosjekter...
    Jeg følger med glede med ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  5. Fine stolen sin i ny, nydelig farge. Ella er jo alltid et kledelig interiørdekor. :)

    SvarSlett
  6. *sukk* og *smelt*
    dette lover bra!!!
    sort (ella) og aqua er uslåelig sammen,
    aqua halsbånd next!
    klem

    SvarSlett
  7. Kan jeg flytte inn hos dere? Jeg vil også omringes av alle de fine tingene dag ut og dag inn, og søndags frokostene er jo ett kapittel for seg selv! :)

    SvarSlett
  8. Bra jobba Himmelgutten :) Likte fargeforandringen ;)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  9. Lekkkker farge!!:D
    Ella = ♥
    Klem

    SvarSlett
  10. Haha, bonanza er bra!
    Fin farge på stolen.
    klem

    SvarSlett
  11. If you send this fotos of your little pug to desiretoinspire Monday´s pets on furniture you will make a lot of followers very very lucky. Very sweet.
    Amina (no blog) and cat Paul (no blog up to now)

    SvarSlett
  12. Stolen ble kjempefin. Har faktisk samme stolen, men i hvitt.

    Klem

    SvarSlett
  13. Hm. Hm.
    Stolen ble helt flott. Den fikk meg bare til å føle meg veldig gammel.
    Strengt tatt er jeg ikke veldig gammel, bare sånn mellomgammel.
    Men altså. I mellomgamledager, i min barndom på 60-tallet, sto det slike stoler i nesten hver en leilighet. Akk ja, sann.
    De er forresten lette å skli av - vet det av egen liten stump-erfaring - så jeg skjønner godt at Ella er litt betenkt *S*

    SvarSlett
  14. Et høyst vellykka prosjekt. Svigers har en lik ekkelGRØNNfarget pinnestol, kanskje jeg skal kidnappe den for en makeover?

    SvarSlett
  15. Hvor er Himmelgutten dog god til at male. Den er blevet virkelig fin. En rigtig "Sukkertøy for øyet"-farve:-)
    Knus og dejlig onsdag til Jer alle tre.
    Kate

    SvarSlett
  16. Dere har så god smak! Liker alt dere gjør jo ... :-)

    SvarSlett
  17. Leser bloggen for første gang. Har lagt dere til som ikon på iphonen. Denne stolen heter Pia og er en norsk klassiker fra 60-tallet. Produsert av Sandvik. Setet var brunt palisander? Og bena svarte

    SvarSlett
  18. Hei! Kan jeg få spørre om fargekoden??:) Likte den så godt!

    SvarSlett
  19. Pia stol fra Sandvik fra 50/60 tallet går for mellom 500 /1000 kr, der gjorde dere et varp🙂

    SvarSlett