onsdag 16. mars 2011

Rekendes på ei fjøl

Nå var det vel strengt tatt noe annet enn brød som kom rekendes inn på ei fjøl. Var det kjerringa? Eller naboen? Samme kan det være. Guttene har hvert fall gått til anskaffelse av ny fjøl. Det begynte jo å bli glissent på kjøkkenbenken.


Fjøla fant Dekoratøren på Chez Nous i helgen. Den er laget av heltre og er malt hvit på undersiden. Rett og slett helt nydelig er den! Ikke så verst er den heller stående opptil veggen sammen med andre fine ting. Frokostbrettet med stolbildet på er broren til brettene med bykart på og kommer helt fra Tyskland. I front er det et par coastere fra Designtorget.


Det er ikke så mye eksotisk som kommer rekende på den nye fjøla på kjøkkenet i fjerde. Brød blir nok en gjenganger. Og det er helt greit. Campoillon fra Franske Nytelser i Trondhjem er nemlig favoritten, og spises hver helg. Når ikke Dekoratøren flesker til med hjembakt bondebrød da, vel og merke.


Den fine brødfjøla har hvertfall funnet seg godt til rette hos gutta. I likhet med alt annet som får bli med opp alle trappene. Det spørs om den gamle trefjøla fra Sagaform skal få hvile på loftet en stund. Den trenger sårt litt avlasting, og det gjør vel også kjøkkenbenken.


Nå oppdaget undertegnede at det i grunnen er mer enn brød som kommer rekende på ei fjøl. I skrivende stund seilet fjøla inn i stua med både te og sjokoladekake på. Hurra!

Ha en super onsdagskveld!
Himmelgutten

4 kommentarer:

  1. likte godt det frokostbrettet fra Tyskland,
    det var veldig designhund;-)
    ha en fin fin Onsdagskveld

    SvarSlett
  2. Sjokoladekake ja! Her har det vært sjokoladekake i kveld også, og nå er siste rest av kaka fortært. Jeg har en mann som sikkert er like glad i kaker som dere er. :) For en kake! Og det karamellfyllet ble utrolig godt, så det skulle nesten vært enda mer av det. Smakte jo nesten som salt dumle. Nam!

    SvarSlett
  3. Hei dere to i fjerde etasje:-) for en herlige blogg dere har. Legger meg til som følger. Ha en flott onsdag kveld. Hilsen Lilli

    SvarSlett
  4. Den fjøla kunne gjerne seilt inn på mitt kjøkken også. Jeg er sikker på at benken min hadde kledd den, men misunnelig..?? nehei... ikke mer enn på sjokoladekaka...

    Koselig og morsom blogg dere har. jeg er glad jeg har funnet inn hit, og hopper inn og leser, når jeg ser dere har kommet med nytt innlegg
    Ha en god natt og en fin uke videre

    SvarSlett